anti devil
با سلام به وب سایت پیمان پرودایس خوش آمدید
پنج شنبه 16 / 2برچسب:, :: 23:20 :: نويسنده : پیمان

اول بخوانید، بعد موهای‌تان را رنگ کنید

 
خیلی جاها خواند‌ه‌ایم و شنیده‌ایم که رنگ کردن بیش از حد موها می‌تواند ضررهایی برای موها و گاهی هم سلامت ما داشته ‌باشد. اما اگر یاد بگیریم چگونه از موها مراقبت کنیم که رنگ‌شان همیشه براق بماند دیگر لازم نیست مدام موها را رنگ کرد.
 
مجله سیب سبز: خیلی جاها خواند‌ه‌ایم و شنیده‌ایم که رنگ کردن بیش از حد موها یعنی بیشتر از سالی 10 بار می‌تواند ضررهایی برای موها و گاهی هم سلامت ما داشته ‌باشد اما گاهی رنگ موها کدر یا بدرنگ می‌شود یا زیبایی خود را از دست می‌دهد و درنتیجه چاره‌ای جز رنگ کردن باقی نمی‌ماند. اما اگر یاد بگیریم چگونه از موها مراقبت کنیم که رنگ‌شان همیشه براق و زنده بماند دیگر لازم نیست مدام برای بازگرداندن زیبایی‌شان موها را رنگ کرد. در اینجا هر آنچه لازم است برای حفظ رنگ موها بدانید به شما می‌گوییم تا همیشه موهایی خوش‌رنگ و جذاب داشته ‌باشید.

کدام رنگ مو پایدار است؟

معمولا کسانی که موهای‌شان را مش یا هایلایت می‌کنند نسبت به کسانی که تمام موهای‌شان را رنگ می‌کنند مدت زمان بیشتری رنگ روی موی‌شان باقی می‌ماند، مخصوصا اگر این مش یا هایلایت روی موهای طبیعی ...


ادامه مطلب ...
پنج شنبه 16 / 2برچسب:, :: 23:16 :: نويسنده : پیمان

یک متخصص قلب و عروق گفت: تپش قلب هم در زنان و هم مردان دیده می‌شود اما با توجه به اینکه بیماری‌هایی مانند کم خونی، اضطراب و پرکاری تیروئید در زنان شایع‌تر از مردان است تپش‌هایی که علت‌های غیرقلبی دارند در زنان بیشتر است.

به گزارش نامه نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا سمیعی نسب با بیان اینکه تپش قلب یک هشدار است و باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: تپش قلب بیماری محسوب نمی‌شود بلکه نشانه یک بیماری است که ممکن است علت آن بیماری قلبی باشد. وی با بیان اینکه...


ادامه مطلب ...
دو شنبه 14 / 10برچسب:, :: 15:25 :: نويسنده : پیمان
رئیس کنگره ملی برنامه جامع سرطان، بیماری سرطان را سومین عامل مرگ و میر ایرانیها عنوان کرد. خبرگزاری مهر: رئیس کنگره ملی برنامه جامع سرطان، بیماری سرطان را سومین عامل مرگ و میر ایرانیها عنوان کرد. عباس پورنصاری در نشست خبری کنگره ملی برنامه جامع سرطان که روز شنبه در ساختمان صدا و سیما برگزار شد، گفت: کنگره ملی برنامه جامع کنترل سرطان برای گسترش نقش رسانه ملی در کنترل بیماری سرطان برگزار می‌شود که در آن 20 دستگاه و موسسه همکاری جدی خواهند داشت. وی ادامه داد: دو سوم مرگ و میر‌ها در دنیا به علت بیماریهای غیرواگیر است و در ایران پس از مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی عروقی و حوادث، سرطان سومین عامل مرگ و میر است.

ادامه مطلب ...
دو شنبه 16 / 10برچسب:, :: 14:51 :: نويسنده : پیمان

گوشي موبايل كهنه‌تان را مي‌فروشيد، به مراكز بازيافت مي‌دهيد يا آن را به كسي يا جايي اهدا مي‌كنيد؛ اما پس از آن چه اتفاقي مي‌افتد؟ امكان اين‌كه گوشي‌تان دوباره به دست خودتان برسد، چقدر است؟ ميز كاري شلوغ، پيچ‌گوشتي‌هاي مختلف و انبوهي از پيچ‌هاي كوچك. اين شرح حال مختصري از محيط كار كارگاه سبز يك تعميركار زباله‌هاي دور ريخته شده الكترونيكي است كه سالانه حدود 900 هزار كيلوگرم زباله الكترونيكي را بازيابي مي‌كند. اين كارگاه كه توسط يك تيم تعميركار به سرپرستي جواني بيست و دو ساله گردانده مي‌شود در هر روز تعداد 30 عدد گوشي موبايل را بازسازي كرده و دوباره به دست مصرف‌كنندگان باز مي‌گرداند. اگر وسايل الكترونيكي از كار افتاده‌تان را يكراست به سطل زباله پرتاب نمي‌كنيد (البته خواهش مي‌كنيم اين كار را انجام ندهيد) محتمل‌ترين گزينه اين است كه گوشي‌تان بازيافت شده و دوباره به شكل ديگري فروخته شده است. هر نوع كالاي ديجيتالي از قبيل انواع رايانه‌ها، گوشي‌هاي موبايل قديمي و حتي يك چرخ خياطي كهنه به مركزي از آن نوع كه ياد كرديم، وارد مي‌شود كه به احتمال زياد تا 21 درصد از آنها دوباره احيا مي‌شوند. 79 درصد باقيمانده كه به درد نمي‌خورند به كابل‌ها، مادربوردها، تلويزيون‌ها و وسايل ديگري اختصاص دارند كه آنقدر كهنه و قراضه هستند كه امكان نوسازي و بازيافت را ندارند و بايد به سطل آشغال ابدي پرتاب شوند. اما انبوه قطعات به دردبخوري مثل بورد مدار و باتري‌ها كه در سطل‌هاي مربوط روي هم انباشته مي‌شوند، خوراك شركاي همكاري هستند كه يا آن قطعات را با پردازش‌هايي كه روي آنها انجام مي‌دهند جزئي از دستگاه‌هاي توليدي جديدشان مي‌كنند يا با استخراج آهن، مس و نقره موجود در آنها بخشي از مواد اوليه مورد نيازشان را تامين مي‌كنند. لازم به ذكر است كه مراكز بازيافت‌كننده با مواد شيميايي سمي سر و كار دارند، اما مراكز معتبر و داراي مجوز از سمي كردن محيط زيست و آسيب رساندن به مردم امتناع مي‌ورزند.
 



ادامه مطلب ...
10 / 10برچسب:, :: 20:0 :: نويسنده : پیمان

دکتر «رايت» و دکتر «هاردي» متخصصان روانشناسي زيستي در دانشگاه «آبرتي داندي» وضعيت رفتاري افراد چپ دست و راست دست در موقعيت‌هاي استرس‌زا و اضطرابي را مورد بررسي قرار داده‌اند. تحقيقات رفتاري صورت گرفته نشان مي‌دهد، با توجه به افزايش اضطراب افراد در هنگام مواجهه با يك كار جديد، افراد چپ دست به نسبت افراد راست دست، وقت بيشتري صرف فكر كردن در مورد عواقب ناشي از كار مي‌كنند. به گفته «اسكات هاردي» باورهاي قبلي بر اين پايه استوار بود كه افراد چپ دست معمولا افراد مضطرب‌تري هستند.



ادامه مطلب ...
10 / 10برچسب:, :: 20:0 :: نويسنده : پیمان

تقریبا در دو سوم افراد چشم راست غالب است و در یک سوم افراد چشم چپ.

به علاوه هیچ ربطی بین راست‌دست بودن و راست‌چشم بودن وجود ندارد و بنابراین یک فرد راست‌دست می‌تواند، چشم چپش غالب باشد.

حالا سؤال این است که چگونه می‌توان فهمید که کدام چشم ما، چشم غالب است؟

خیلی ساده! دست‌هایتان را دراز کنید و با کف دست‌ها یک مثلث کوچک بسازید، حالا از این مثلث به چیزی که مثلا می‌تواند دستگیره در باشد، نگاه کنید. دستگیره را در مرکز مثلث قرار بدهید.

حالا به نوبت چشم راست و چشم چپتان را ببندید، چشمی که در هنگام باز بودنش، دستگیره همچنان در مرکز مثلث باقی می‌ماند، چشم غالب شماست.

 


ادامه مطلب ...

يك پژوهش جديد دانشمندان را به اين باور رهنمون كرده كه انسانها در زمان مشاهده اجسام مشابه، رنگ مشابه را نمي‌بينند.

 

گرچه يك اجماع كلي وجود داشته كه قرمز از سايه مشابه توت‌فرنگي، خون و سياره مريخ برخوردار است، اما به گفته كارشناسان برخي افراد قادر به درك رنگ قرمز به شكل رنگ آبي در منظر فرد ديگر هستند.

اين آشكارسازي‌ها پس از يك آزمايش بر روي ميمونها بوجود آمده كه نشان مي‌دهد درك رنگي ما با جهان بيروني شكل گرفته اما از هيچ الگوي از پيش‌ تعيين شده‌اي پيروي نمي‌كند.

در اين كار كه در مجله نيچر منتشر شده، جي نايتس، محقق «دید رنگی» داننشگاه واشنگتن به تزريق يك ويروس به چشمان ميمون‌ها پرداخت كه آنها را قادر به ديدن قرمز و سبز و زرد مي‌كرد.

جالب اين كه اين گروه ميمونها توانستند اطلاعات جديد را عليرغم اينكه مغز آنها بطور ژنتيكي براي واكنش در برابر علائم قرمز برنامه‌ريزي نشده بود، دريافت كنند.



ادامه مطلب ...

آلودگی مسواک باعث عفونت لثه می شود.

 

دکتر ماندانا پرتوی، اندودونتیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به این که مسواک آلوده عامل ایجاد کننده عفونت های دهانی است گفت: حفظ رطوبت و حضور ماده آلی موجود در دهان باعث رشد میکروارگانیسم ها در مسواک می شود.

 

این اندودونتیست در ادامه افزود: آلودگی مسواک باعث ایجاد عفونت های لثه می شود که اغلب این آلودگی از طریق حشرات منتقل می شود.

 



ادامه مطلب ...
10 / 10برچسب:, :: 20:0 :: نويسنده : پیمان

چاي يكي از پرطرفدارترين نوشيدني‌ها در جهان است كه پس از آب و در مقام دوم به عنوان پرمصرف‌ترين نوشيدني به حساب مي‌آيد.

 

چاي سبز اين روزها به دليل اطلاع‌رساني خوبي كه درباره فوايد آن صورت گرفته طرفداران زيادي پيدا كرده است. ولي بايد گفت مصرف اين نوشيدني در كشورهاي آسياي شرقي از جمله چين به هزاران سال قبل برمي‌گردد. آنها معتقد بودند اين نوشيدني خواص درماني فوق‌العاده‌اي دارد.

امروزه با تحقيقات وسيعي كه درباره اين گياه باارزش صورت گرفته، مشخص شده اين نوع چاي علاوه بر اثرات درماني، يك نوشيدني آرامش‌‌بخش و تسكين‌دهنده نيز به حساب مي‌آيد.

سوالي كه در ذهن خيلي‌ها مطرح مي‌شود اين كه چه خواصي در چاي سبز وجود دارد كه باعث برتري آن نسبت به ديگر چاي‌ها از جمله چاي سياه شده است؟



ادامه مطلب ...
10 / 10برچسب:, :: 20:0 :: نويسنده : پیمان
زبان انگلیسی ریشه در زبانی دارد که حدود ۸ تا ۹ هزار و ۵۰۰ سال پیش در ترکیه تکلم می‌شده است.

به گزارش فارس به نقل از دیلی میل، دانشمندان اعلام کردند ریشه زبان‌های خانواده هند و اروپایی همچون انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و هندی به منطقه آناتولیا، یکی از مناطق باستانی غرب آسیا که بخشی اعظمی از ترکیه امروزی را در بر می‌گیرد، تعلق دارد.

زبان‌شناسان با اشاره به اینکه زبان هند و اروپایی از بیش از ۴۰۰ زبان و گویش همچون آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، روسی، لهستانی، فارسی، هندی و یونانی باستان تشکیل شده است، زبان انگلیسی را نیز بخشی از آن خوانده‌اند.



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
پيوندها


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 31
بازدید کل : 107422
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1