anti devil
با سلام به وب سایت پیمان پرودایس خوش آمدید
10 / 10برچسب:, :: 20:0 :: نويسنده : پیمان
زبان انگلیسی ریشه در زبانی دارد که حدود ۸ تا ۹ هزار و ۵۰۰ سال پیش در ترکیه تکلم می‌شده است.

به گزارش فارس به نقل از دیلی میل، دانشمندان اعلام کردند ریشه زبان‌های خانواده هند و اروپایی همچون انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و هندی به منطقه آناتولیا، یکی از مناطق باستانی غرب آسیا که بخشی اعظمی از ترکیه امروزی را در بر می‌گیرد، تعلق دارد.

زبان‌شناسان با اشاره به اینکه زبان هند و اروپایی از بیش از ۴۰۰ زبان و گویش همچون آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، روسی، لهستانی، فارسی، هندی و یونانی باستان تشکیل شده است، زبان انگلیسی را نیز بخشی از آن خوانده‌اند.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 10 / 10برچسب:, :: 13:24 :: نويسنده : پیمان

ریشه واژه اومانیسم کلمه Human به معنی انسان است. در فرهنگ های لغت انگلیسیفارسی واژه های: انسان گروی، انسان گرایی، انسان باوری و اصالت بشر به عنوان معادل های واژة Humanism به کار رفته است. در فرهنگ انگلیسی آکسفورد، اومانیسم به نظامی فکری و اعتقادی تعریف شده است که نیازهای بشری را مورد اهتمام قرار می دهد و راه حل آنها را به جای ایمان به خدا از طریق عقل و خرد آدمی جستجو می کند.

مفهوم اومانیسم

بیشتر افراد نظر مثبتی نسبت به » اومانیسم » یا بشرانگاری دارند. این انگاره مفاهیمی چون نوع‌دوستی، صلح و برادری را به ذهن بسیاری متبادر می‌کند. اما معنای فلسفی اومانیسم فراتر از این است.

l>



ادامه مطلب ...
سه شنبه 10 / 10برچسب:, :: 13:21 :: نويسنده : پیمان

حس کنجکاوی ایرانیان درباره فراماسونری، از اوایل قرن نوزدهم مورد توجه عده‌ای از جهانگردان قرار گرفت. جیمز فریزر که در سال‌های ۱۸۲۱ و ۱۸۲۲ و همچنین در سال ۱۸۳۳، مسافرت‌های مکرری به ایران کرده است، می‌نویسد:«کمتر سازمان یا نهاد اروپایی به اندازة‌ فراماسونری حسّ کنجکاوی شرقی‌ها را برانگیخته است. جنبة‌ سرّی و اسرارآمیز آن، موجب برانگیختن تخیّلات آن‌ها می‌شود و به ویژه در ایران که صوفی‌گری یا اندیشة آزاد مذهبی رواج دارد، فراماسونری بیشتر جلب توجه کرده است.

«باور کنید، از آن روزی که عنوان فراماسون در این مملکت پیدا شد و محفل سرّی آن‌ها به اشارة لندن در این سرزمین تشکیل گردید، از همان روز، بدبختی و سیه‌روزی ملت ایران، شروع شده است

از تاریخ شکل‌گیری پدیده‌ای به نام «فراماسونری» در جهان تا ورود آن به ایران، چندان طولی نکشید. اگر دوره شکل‌گیری نوین فراماسونری را ابتدای سدة هجدهم میلادی بدانیم، پس باید فاصلة ترویج آن در ایران را بسیار ناچیز دانست. این تحقیق می‌کوشد تا سیر شکل‌گیری و رشد فراماسونری در ایران را به اختصار مورد بررسی قرار دهد.



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد
پيوندها


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 54
بازدید ماه : 54
بازدید کل : 107445
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1